toen was geluk nog heel gewoon

Mijn doorbraak naar succes – deze verjaardag 6de mijlpaal

Hieperdepiep hoera! Op 29 november 2022 vier ik mijn 56ste verjaardag.

Een 6de mijlpaal in overleven, omdat ik op deze datum vijf jaar en zeventien dagen ouder ben dan mijn lieve moeder is geworden.

Waarom haar leven en overlijden relevant is voor mijn doorbraak naar succes, ontdek je in deze heel persoonlijke blog, die tegelijkertijd heel universeel is. Hij gaat over groei en hoe je jezelf soms onbewust saboteert.

Omdat je jezelf daarmee hinderlijk in de weg kunt zitten, heb ik drie traktaties voor je waarmee je uit je eigen 'waanzin' kunt stappen. Zodat ook jij jouw doorbraak naar succes maakt - Einstein juicht het toe!

Laat je me weten welke traktatie je kiest?

Ik sta voor je klaar om je naar een productief en ontspannen leven te helpen, waarbij elke dag een feestje is.

Hoe je taboes op het werk structureel doorbreekt

Hoe je taboes op het werk structureel doorbreekt

"Waar durf jij niet over te praten op je werk?"

Je ziet, ik val maar gelijk met de deur in huis. Want ik zit ergens mee en daar wil ik het graag met je over hebben. Het gaat over taboes op het werk. Die vind je op vrijwel elke werkplek en in elke branche.

Is het in jouw organisatie 'not done' om over bepaalde onderwerpen te praten? Dat is jammer, want dit staat een prettige en succesvolle samenwerking in de weg.

Hoe je taboes op het werk structureel doorbreekt, ontdek je in deze blog. En je kunt er direct mee starten.

Gaan of blijven? Zo laat je jouw team groeien.

Gaan of blijven? Zo laat je jouw team groeien!

Ben jij een van die directeuren, managers of ondernemende professionals die snapt hoe je een team laat groeien?

In deze blog ontmoet je zo'n topper voor wie maar een ding belangrijk is: dat iedere collega het beste uit zichzelf haalt, waardoor het hele team relaxed excelleert.

Want wat bereik je met stress en getob, omdat collega's niet goed met zichzelf of elkaar overweg kunnen?

Hoe jij deze rode cijfers en rode koppen voorkomt, ontdek je in deze blog waarin drie collega's centraal staan. En – niet te vergeten – hun manager. Want zonder deze manager hadden Janneke, Hans en Alexander nooit geweten of ze moesten gaan of zouden blijven.

Roddelen op het werk? Met deze 6 basisregels stop je het!

Roddelen op het werk? Met deze 6 basisregels stop je het!

Weet jij wat je collega's over je zeggen bij het koffieapparaat, in de wandelgang en op het rookbalkon? Over je onuitvoerbare businessplan, je veel te hippe auto en je ongepoetste schoenen? Maar ook over je geknikkebol tijdens vergaderingen, je klantgezwichtheid (in plaats van klantgerichtheid) en je veel te hoge declaraties?

Vervelend hè, als ze over je roddelen op het werk?
Maar… zeg eens eerlijk: hoe praat jij zelf over deze collega's tijdens jouw onderonsjes met bestuurders, klanten en leveranciers? En wie gaat er allemaal bij jou over de tong bij de vrijdagmiddagborrel en het teamuitje?

Mijn advies: stop ermee!

Waarom roddelen op het werk fnuikend is voor je resultaten en relaties ontdek je in deze blog. En ook hoe je het met 6 basisregels direct, transparant en duurzaam stopt. Het praktijkvoorbeeld spreekt boekdelen.

jaloezie op werk

Hoe jaloezie op het werk je verder helpt – doe de jaloezietest

Bij jou op het werk – live, online en hybride – sluipt hij ook rond: het groene monster dat jaloezie heet.

Behoedzaam gluurt hij om het hoekje. Strekt zijn grijpgrage vingers uit naar de ooit zo positieve sfeer. En net als je er het minst op bedacht bent, pakt hij triomfantelijk de macht. Met alle destructieve gevolgen van dien voor jou, je team en de organisatie.

Jaloezie – wat doe je ertegen? Doe in de eerste plaats de jaloezietest. En reken dan in 3 stappen af met het groene monster bij jezelf en je collega's.

5 redenen waarom jij ineffectief bent aan de top

5 redenen waarom jij ineffectief bent aan de top

Ben jij ook zo'n harde werker? En is desondanks je werk nooit af?

Vermoeiend hè? En frustrerend, want je bereikt er je doelen niet mee. Sterker nog, hoe harder jij werkt, hoe minder je van je omgeving hoeft te verwachten.

En dat is logisch. Als jij het werk van anderen doet, hoeven ze dat zelf niet meer te doen. En als je deze werkzaamheden op je blijft nemen, leer jij het die anderen zelfs af.

Dus hoogste tijd om je niet meer te storen aan verzuim en nalatigheid van anderen, omdat jijzelf ineffectief functioneert aan de top.

In deze blog ontdek je de vijf redenen waarom je jezelf in hard werken gevangen houdt én de drie vragen hoe je jezelf daar direct en doeltreffend van verlost.

Hoe overzicht en regie Antoon rust en voldoening geven

Hoe overzicht en regie Antoon rust en voldoening geven

Antoon was startend manager in een druk en groeiend bedrijf. Hij had veel kennis van de branche maar niet van het managen van een afdeling.

Daardoor deed hij veel te veel zelf en werkte hij veel te veel uren, waardoor hij zich geleefd voelde in plaats van dat hij de touwtjes zelf in handen had.

Om Antoon en zijn team optimaal te laten functioneren besloot zijn directeur mijn hulp in te roepen. Met het gewenste resultaat voor Antoon, zijn team en de directeur.

In deze openhartige blog met video en getuigenis vertelt Antoon zelf hoe overzicht en regie in zijn werk rust en voldoening geven. Juist in drukke perioden!

Wat een mijnenveld met klagers over jouw leiderschap zegt

Wat een mijnenveld met klagers over jouw leiderschap zegt

Krijg jij met je team niet voor elkaar wat je wilt, omdat je collega's last hebben van het Calimero-syndroom, lijden onder van alles en nog wat, of overal drama en ellende zien?

Kijk dan eens goed in de spiegel wat dit mijnenveld aan klagers je wil vertellen! De kans is groot dat jij dit improductieve gedrag zelf in stand houdt, omdat je geen verantwoordelijkheid neemt.

Confronterend? Mooi! Doe dan je voordeel met deze blog.

Je ontdekt hoe je jezelf ondermijnt als je klagende, lijdende en doemdenkende collega's in hun ineffectieve sopjes laat gaarkoken. En ook wat je er direct aan kunt doen, zodat jouw team weer naar behoren gaat functioneren.

Cijfers over werkstress – doorbreek jij het taboe al?

Cijfers over werkstress – doorbreek jij het taboe al?

Hoe is het mogelijk dat werkstress nog steeds beroepsziekte nummer 1 is? En hoe komt het dat ook ZZP'ers steeds vaker last hebben van burn-outklachten door het werk?

De cijfers over werkstress in deze blog liegen niet, zodat jij daar als directeur, manager of ondernemende professional direct jouw verantwoordelijkheid in kunt nemen.

Want als jij dat niet doet, wie doet dat dan wel?

Je kunt vandaag al beginnen met het taboe op werkstress effectief en efficiënt te doorbreken, waardoor je de stijgende cijfers een halt kunt toeroepen en zelfs kunt keren.

Snelcursus gedachtekronkels tackelen

Snelcursus gedachtekronkels tackelen

Erger jij je ook regelmatig aan onverantwoordelijk gedrag op je werk?

Wat als ik je vertel dat de oorzaak van die ergernis bij jou ligt? Dat jij er zelf voor zorgt dat je collega's de kantjes ervan af lopen en zich als grote kleuters kunnen gedragen?

In dit artikel gaan we eerst in op een drietal gedachtekronkels die je kunt hebben, zodat je begrijpt wat ermee bedoeld wordt en wat het effect van zo'n kronkel is op de mensen in je omgeving.

Herken je de kronkels in jezelf of in anderen, dan heb je iets waardevols in handen op weg naar succes. Op naar de snelcursus effectief gedachtekronkels tackelen.