jaloezie op werk

Hoe jaloezie op het werk je verder helpt

Jaloezie op het werk belemmert de groei van mensen en organisaties. Hoe geef je er wél een positieve draai aan?

Waarschuwing: lees dit enkel als je eerlijk naar jezelf durft te kijken. Want dit artikel gaat niet alleen over je collega die jou aldoor ondermijnt. Over je team dat nauwelijks nog samenwerkt. Of over zakelijke relaties die achter jouw rug hun kift op je uitleven. Nee, het gaat ook over jou en over trekjes waar je minder trots op bent.

Doe de test en reken in 3 stappen met jaloezie af.

Hoe je weer blij wordt van wat je doet

Hoe je weer blij wordt van wat je doet – zonder te stressen

Als je stress ervaart, is er een onbalans tussen jouw belasting en belastbaarheid.

Hoe werkt dat en hoe zorg je dat je meer balans krijgt? Dit artikel geeft daar antwoord op.

Grote kleuter gedrag

Snelcursus effectief gedachtekronkels tackelen

Erger jij je ook regelmatig aan onverantwoordelijk gedrag op je werk?

Wat als ik je vertel dat de oorzaak van die ergernis bij jou ligt? Dat jij er zelf voor zorgt dat je collega’s de kantjes ervan af lopen en zich als grote kleuters kunnen gedragen?

In dit artikel gaan we eerst in op een drietal gedachtekronkels die je kunt hebben, zodat je begrijpt wat ermee bedoeld wordt en wat het effect van zo’n kronkel is op de mensen in je omgeving.

Herken je de kronkels in jezelf of in anderen, dan heb je iets waardevols in handen op weg naar succes. Op naar de snelcursus effectief gedachtekronkels tackelen.

arbeidsongeschikt van de stress

Arbeidsongeschikt van de stress

Als je je stress niet aanpakt, dan gaan je lichaam en geest protesteren. En je werkgever en je arbeidsongeschiktheidsverzekeraar ook. Je kost meer geld dan je oplevert.

Op zo’n boodschap zit je niet te wachten als je met een burn-out thuis zit. Dus voorkom dat het zover komt.

Hoe het anders kan lees je in dit blog. Met echte verhalen van mensen die geleerd hebben hun leven weer duurzaam op de rit te krijgen.

Waarom assertiviteit bijdraagt aan een vitale organisatie

Waarom assertiviteit bijdraagt aan een vitale organisatie

Vraag: hoe krijg je zaken in je team gedaan zonder de relatie te schaden?

Antwoord: door meer assertiviteit.

Verbaast je dat? Lees dan vooral verder.

Want je ontdekt hoe te weinig assertiviteit zorgt voor verspilling, verzuim en improductiviteit. En waarom assertiviteit je team goede resultaten, hoge kwaliteit en snelle voortgang opleveren.

Kiezen is verliezen

Kiezen is verliezen – of toch niet?

Heb jij het druk, druk, druk? En wil je daar nu eindelijk eens vanaf?

Maak dan nu tijd voor dit artikel, waarin je ontdekt waarom niet kiezen ook kiezen is. En wat je zelf kunt doen om minder te moeten en meer te mogen.

Mocht je het door alle Corona-maatregelen juist helemaal niet druk meer hebben, lees dit artikel dan ook. Want ook in meer mogen dan moeten schuilt gevaar.

ikke, ikke, ikke, en waaromd at helemaal niet verschikkelijk is

Ikke, ikke, ikke – en waarom dat helemaal niet verschrikkelijk is

Ikke, ikke, ikke… en de rest kan stikken.

Heb jij dat vroeger ook gehoord? En ben jij je daar ook naar gaan gedragen?

Grote kans dat je jezelf en anderen dan tekort doet, doordat je je oren veel te veel naar de ander laat hangen of doordat je enkel je eigen gangetje gaat.

Geen van beide effectief om samen succesvol te zijn en het beste uit elkaar te halen. Terwijl het heel eenvoudig wel effectief kan. Door samen te ikken. Hoe je dat doet, ontdek je in deze blog.

Herken jij deze 'maren'?

Herken jij deze ‘maren’? – Stop ermee!

Er is altijd wel een reden om iets niet te doen. Frustrerend dat er daarom niets van je mooie plannen terecht komt?

Tijd om eens kritisch je eigen gedachten en uitspraken onder de loep te nemen. In deze blog leg ik je uit hoe jij jezelf in de weg staat en hoe je dat achter je kunt laten.

Dappere verhaal van Lidwien

Waarom Lidwien een drastische keuze maakte (hint: ze geniet weer)

Graag deel ik het verhaal van Lidwien met je.

Voorheen ervoer Lidwien een grote last van vele beren op de weg en enkele dilemma’s, die met veel emoties gepaard gingen.
Na een webinar dat ik in de zomer van 2015 gaf, werd het haar duidelijk dat zij zo niet langer wilde doorgaan.

Wat is haar leven enorm ten goede veranderd sinds zij op dat moment haar verantwoordelijkheid heeft gepakt en dappere keuzes heeft gemaakt.

Laat je inspireren met haar verhaal in deze blog.

5 redenen waarom jij niet effectief bent (en 3 manieren om er direct iets aan te doen)

5 redenen waarom jij niet effectief bent (en 3 manieren om er direct iets aan te doen)

Hoe vaak overkomt het je dat je aan het eind van de dag niet tevreden bent met wat je hebt gedaan? Er ligt nog allerlei werk op je te wachten. Meer dan 50 nieuwe mailtjes in je inbox. Tientallen onbeantwoorde berichten op je voicemail. Grote stapels ongelezen rapporten op je bureau.

Je werk lijkt wel nooit klaar te zijn. Hoeveel uur je ook maakt. Hoeveel dagen je ook werkt. Het gaat maar door. Om moedeloos van te worden. Waarom lopen zaken niet gewoon van een leien dakje? Waarom houdt niemand zich aan afspraken? Waarom komt er steeds weer niets van de grond?

Het antwoord is verrassend simpel: omdat jij niet effectief bent.

Wat je laat liggen ontdek je hier.
En ook hoe je het anders kan doen. Wel effectief.

Ook klaar met stress? Ontvang het gratis e-book: In 5 stappen Van Stress Naar Succes Die wil ik