Hoe jij 60 keer effectiever kunt zijn

Vraag jij je wel eens af hoe effectief je bent? En check je jouw eigen antwoord dan ook bij je collega’s, klanten, leidinggevende of medewerkers? Of thuis, bij je familie of vrienden?

Veel leidinggevenden en professionals hebben geen idee van hun eigen effectiviteit. Laat staan van hoe hun omgeving die ervaart.

In mijn ‘open’ en in company programma’s leer ik ze deze kennis te vergaren. Met heldere inzichten en 60 mogelijkheden voor persoonlijke groei als resultaten.

Hoe ook jij deze kennis op kunt doen en 60 x effectiever kunt worden, lees je in dit artikel.

Hoe jij met een assertief team de maatschappij een dienst bewijst

Wat is voor jou belangrijker? Goede resultaten en betrouwbare dienstverlening? Of blije collega’s en een fijne werksfeer?

In veel teams, die ik begeleid, lijken deze twee opties elkaar uit te sluiten. En delft ‘de zaak’ of ‘de relatie’ het onderspit.

Terwijl het heel goed mogelijk is om zaak en relatie tegelijkertijd te dienen. Wat assertiviteit hiermee van doen heeft en hoe jij daarmee de maatschappij dient, leg ik uit in dit artikel.

man with steam

3 Super simpele vragen waardoor jij geen tijd meer verspilt aan de problemen van een ander

Vorige week sprak ik een manager, die echt even stoom moest afblazen. Hij was de laatste weken alleen maar weer bezig met problemen van en voor anderen oplossen en kwam daardoor aan zijn eigen werk nog amper toe.

Zijn werkuren had hij inmiddels uitgebreid naar de avonden en de zondagmiddag en deze noodzakelijke extra werktijd thuis irriteerde hem mateloos. Zo wilde hij helemaal niet werken of leven!

Zijn vraag aan mij was hoe hij deze situatie kon veranderen, omdat de problemen van anderen nu zijn eigen problemen aan het worden waren, waar ook gezin, hobby’s en ontspanning steeds meer onder lijden.

Een herkenbaar vraagstuk waar veel van mijn klanten mee worstelen.
Hoe komt dat zo?

Van tobben naar toppen in de publieke dienstverlening!

Veel directeuren en managers in de publieke dienstverlening tobben meer dan dat ze toppen. Hun dagelijks werk bestaat uit vergaderen en rapporteren, bezuinigen en inkrimpen en medewerkers controleren op het tijdig oplossen van achterstanden, klachten en problemen.

De werkdruk is hoog, de sfeer gespannen en roddel en achterklap vieren hoogtij. Van hogerhand wordt met argusogen naar de resultaten gekeken en angst om fouten te maken of de kop boven het maaiveld uit te steken regeren. ‘Voor jou 10 anderen’ is aan de orde van de dag en de zorg voor behoud van eigen werk en inkomen staan individueel en gezamenlijk toppen in de weg.