Hoe kan ik je helpen weer optimaal te presteren?

Loopt je organisatie of onderneming vast? Ben je als individu op zoek naar manieren om beter te presteren?

Ik kan je op verschillende manieren helpen:

  • Download mijn gratis e-book en ontdek de vijf stappen om stress om te zetten in succes
  • Op individueel niveau bied ik verschillende programma’s om jezelf en je omgeving effectief te managen
  • Teams schakelen mij in om van ‘tobben over elkaar’ te komen tot ‘toppen met elkaar’
  • Organisaties en bedrijven werken met mij om de interne communicatie en processen soepel te laten lopen

Mijn visie

Ik laat organisaties, teams en individuen effectief functioneren.

Als individuen effectief functioneren, werkt dat door. Bij de mensen met wie ze in het team zitten. Bij de organisatie waar ze voor werken.

Mijn missie

Een organisatie of bedrijf is mensenwerk.
Mensen bepalen het resultaat.

Veel mensen hebben echter stress en belemmeringen die succes in de weg staan. Ze tobben met zichzelf, hun tijd en hun omgeving. Ze bereiken niet wat ze willen (of willen niet wat ze bereiken). Dat heeft een negatief effect op henzelf, op het team waar ze deel van uitmaken – en uiteindelijk op de organisatie waar ze voor werken. Elk mens kan succesvol zijn door precies te zijn wie hij is: zichzelf. Dit vraagt effectief denken, durven en doen. Daar help ik mensen en organisaties bij.

Mijn kernwaarden

Om individuen en daarmee teams en daarmee organisaties boven zichzelf uit te laten stijgen, is het zaak dat de individuen vooral zichzelf zijn. Om individuen daarin te kunnen begeleiden en de tools te geven dat voor elkaar te krijgen is mijn leiderschap vereist.

In die zoektocht naar effectief en efficiënt samenwerken – want dat is het – wordt ook een voortdurend beroep gedaan op mijn ondernemerschap. Geen situatie is hetzelfde en ik moet voortdurend anticiperen op veranderende situaties en veranderende personen. Maar ook met ego's, dynamieken en teleurstellingen.

En het is juist deze ratjetoe die roept om verbindende kracht. In verbinding kan ik alles bij elkaar krijgen. In verbinding komen individuen, teams en organisaties bij elkaar en tot elkaar.

1 + 1 = 3 dat is waar ik het voor doe. Ik zie mensen opbloeien. Ik zie mensen beter worden. Ik zie ze groeien onder mijn vingers. Groei = energie. Voor mij. Maar vooral ook voor de mensen die ik begeleid. In alle facetten van hun leven.

I love it.

Schakel me in voor een betere versie van jezelf of je organisatie

Organisaties die vastlopen en onvoldoende groeien hebben vaak te kampen met:

  • Teams die niet functioneren
  • Medewerkers die verzuimen
  • Klanten die mopperen

Op welk niveau je ook werkt binnen een onderneming of instelling: heb je het lef om te erkennen dat het allemaal niet zo loopt als zou moeten?

Ja? Neem dan nu contact met me op: 071 – 331 40 18 of margriet@fft.nl
Nee? Lees dan verder.



Je kijkt liever de andere kant op…

  • Je krijgt signalen van de directie, het management en van klanten... En jij bent verantwoordelijk. Maar erkennen voelt als toegeven dat je faalt.
  • Wat denkt de buitenwereld ervan dat je het niet op de rit hebt?
  • Er is roddel en achterklap en mensen sluiten achter elkaars rug dealtjes en bondjes. Zo werkt het nu eenmaal – denk je.
  • Stress? Je hebt het hooguit een beetje druk – stress en overwerk, ze horen er gewoon bij.
  • Hoe groter de organisatie, hoe sterker de interne politiek en het old boys netwerk. Waardoor eigen belangen voor gaan op de grotere belangen op de langere termijn.
  • Hoe groter de organisatie, hoe verder je als individu bij de klant vandaan staat.

Het zijn stuk voor stuk punten om af te haken en je kop in het zand te steken. Geloof me: vroeg of laat krijg je de bal echt weer terug.

Hoe zorg je in deze complexe context van machten, krachten en slechte gewoontes dat het wél loopt? Zodat jij en je medewerkers wel goed in jullie vel zitten?

Daar kom ik in beeld. Zo meteen een forse uiteenzetting van wie ik ben en wat ik allemaal heb gedaan. Maar eerst wil ik je waarschuwen…

Ik ben eerlijk en durf alle beestjes bij de naam te noemen. Dat is precies de reden dat de organisaties, teams en individuen waarvoor ik werk(te) nu wel goed functioneren.

Durf je dat aan? Mail margriet@fft.nl of vul het formulier in –helemaal onderin. Normaal gesproken reageer ik binnen twee werkdagen – meestal sneller.

Ik kijk uit naar je bericht.

Door extreem duidelijk te zijn helpt Margriet Taams organisaties, teams en individuen beter te presteren.

Ze is op missie om halfslachtige communicatie en stress om te zetten in sprankelende, effectieve samenwerking en succes.

Na haar studie Sociale Zekerheidswetenschap (Tilburg University–1990) en het begeleiden van transformatieprocessen in profit en non-profit sector vanuit ICT-bedrijven Sovac en Cap Volmac leidt ze sinds 1997 Fit For Thought - denkadvisering.

Inmiddels heeft ze honderden organisaties, ondernemende professionals, managers en directeuren begeleid om vitaler, effectiever en productiever te functioneren.

Margriet benoemt wat niemand durft te benoemen. Zo schept ze helderheid en rekent ze af met improductiviteit, verspilling en verzuim.

Blijf in contact met Margriet:



Dit gaat helemaal over mij

Als dochter van een apotheekhoudende huisarts ben ik opgegroeid met ziekte, gezondheid en altijd klaar staan voor de lokale gemeenschap. Als gezin praktiseerden we 24/7 al voordat de term was uitgevonden.

Mijn ouders leverden uitstekende patiëntenzorg waarin kwaliteit en persoonlijke aandacht centraal stonden. Zij keken naar de zieke mens in zijn totale context.

Wat me als jong meisje intrigeerde: elk mens is anders ziek, zwak en misselijk. En ook dat ziek zijn en ziek voelen niet hetzelfde is en dus ook niet standaard te behandelen. De een heeft een prik, pil of poeder nodig, de ander een aai over de bol en de volgende een liefdevolle schop onder de kont. Iedere patiënt vroeg om specifieke aandacht en kreeg die ook van mijn ouders.

Waar mogelijk hielp ik mee en liet ik al op jonge leeftijd verantwoordelijkheid en leiderschap zien.



Studie Sociale Zekerheidswetenschap

Zorg voor mens en gemeenschap kwamen na mijn studie terug in mijn werk bij ICT-ers als Sovac en Volmac Nederland (later Capgemini). Ik voerde kwaliteits- en efficiëntieverbeteringen door binnen de sociale zekerheid, zorg en pensioenen. Ik begeleidde transformatieprocessen van ziekenfonds naar particuliere ziektekostenverzekeraar. En van bedrijfsverenigingen naar arbodiensten, inkomensverzekeraars en re-integratiebedrijven.



Open, eerlijk en direct

In mijn management- en advieswerk leverde ik op tijd, binnen het budget en hielp medewerkers, teams en organisaties met betere resultaten tegen minder kosten.

Ik geloofde niet in het automatiseren van inefficiëntie of het reorganiseren van ineffectiviteit. Wel in het nemen en geven van eigen verantwoordelijkheid en elkaar op resultaat, kwaliteit en voortgang aanspreken.

Ik stelde houding en gedrag aan de orde. Zonder aanziens des persoons. 'Hard on the matter' en 'soft on the person'. En ik maakte een einde aan wat niet werkte: dubbele agenda's, politieke spelletjes, 'ja' zeggen en 'nee' doen.

Zeggen wat je doet, doen wat je zegt en laten zien dat je doet wat je zegt. Daar draait het om. Zowel naar binnen als naar buiten.

Klanten willen weten waar ze met hun dienstverlener aan toe zijn en oplossingen, die goed en duurzaam werken. Zeker als ze zich onveilig voelen, omdat ze geen werk of inkomen hebben, ziek of arbeidsongeschikt zijn of om andere redenen niet lekker mee kunnen draaien in de maatschappij. Zij willen, net als jij en ik, vrij en blij kunnen functioneren. En zich geen zorgen maken of afhankelijk zijn, want dat frustreert.



Waar worden tobbende klanten blij van?

Van zelfredzaamheid en actieve participatie. Organisaties die dit voor elkaar krijgen, zijn goud waard. Vitaal voorbeeld doet vitaal volgen. 



Ik bleek te vooruitstrevend

Dienstverlening om schade te voorkomen, zonder uitkering te functioneren of minder zorg te consumeren zat niet in het pakket van mijn opdrachtgevers.

Management en medewerkers deden wat ze altijd al deden: wet- en regelgeving uitvoeren en tijdig verantwoording afleggen. Ze bleven dit doen, ondanks wijzigingen in missie, processen, procedures, structuren, systemen en logo's.

Dat bleken –dus– cosmetische ingrepen, zonder duurzaam effect.

Herkenbaar? Ook al eens geprobeerd de bedrijfscultuur om te gooien door een nieuwe huisstijl te laten ontwerpen?

Stress- en verzuimpreventie

Ik kon me niet vinden in een dergelijke oppervlakkige gang van zaken. Nog steeds niet trouwens. En ik wist dat het anders kon.

Ik bleef mijn ideeën over het leveren van duurzaam resultaat ventileren. Vooral van klant- en resultaatgerichte samenwerking bij stress- en verzuimpreventie zag ik grote persoonlijke, zakelijke én maatschappelijke voordelen.

Als dienstverleners effectiviteit centraal zouden zetten en hun krachten zouden bundelen, zouden mens en maatschappij veel meer waar voor hun geld krijgen.



1997: de effectieve stap

Na jaren roepen in de woestijn bij werkgevers, besloot ik in 1997 zelf het verschil te gaan maken met mijn eigen bedrijf Fit For Thought – denkadvisering, kortweg FFT.

Inmiddels heb ik vele honderden professionals, managers en directeuren in de profit en non-profit sector begeleid om vitaler en productiever te functioneren met zichzelf, hun team en organisatie.

Mijn integrale aanpak werkt en de successen van mijn klanten zijn het bewijs.



Nog meer Margriet

Ik ben Margriet Taams (1966), effectieve denker, durver en doener. Gelukkig getrouwd met Mike, trotse moeder van twee prachtige dochters.

Mijn dag begint met een rondje hardlopen. Zo blijf ik in vorm, maak ik mijn hoofd leeg en doe ik nieuwe inspiratie op. Zodat ik vol energie aan het werk kan voor FFT. In mijn eigen bedrijf kan ik mijn ziel en zakelijkheid kwijt. Ik kan zijn wie ik ben, terwijl ik doe wat ik het liefste doe.



Waarom help ik graag?

Ik geniet als mensen het beste uit zichzelf halen en assertief functioneren. Het geeft me energie om ze hiertoe uit te dagen. Zodat ze voor zichzelf leren kiezen en op hun eigen wijze werk leren maken van datgene waar zij goed in zijn en waar ze blij van worden. Dan gaan ze stralen en vervullen zij zichzelf en hun relaties. 

Mensen in hun kracht zetten, is de essentie van mijn werk.



Hoe help ik?

In mijn programma's leer ik directeuren, managers en ondernemende professionals in vijf stappen doel- en resultaatgericht samenwerken. 

Ik laat ze individueel of als team in de huid kruipen van hun klanten, zodat achterstanden, fouten en klachten veranderen in toegankelijke en betrouwbare topservice, die intern optimaal wordt gefaciliteerd.

In deze sublieme dienstverlening staan persoonlijke aandacht en professionele levering centraal, waardoor de klant zich én gehoord en gezien voelt én goed en snel geholpen om weer verder te kunnen met zijn werk of leven.

Met mijn scherpe blik en heldere manier van communiceren ben ik een verkwikkende coach. Ik spreek mensen aan op hun verantwoordelijkheden, stel heilige huisjes ter discussie en breek ivoren torens af. Klanten noemen me niet voor niets ‘verfrissend’ en ‘taboedoorbrekend’.



Vrijblijvendheid staat niet in mijn woordenboek 

Ik ga voor kwaliteit, stuur op resultaat en houd niet van excuses.

Als iets niet bevalt, verwacht ik actie: resultaten en helderheid bereik je door te doen. Niet door te denken. En al helemaal niet door te klagen.

Ik doorbreek vastgeroeste gewoonten, ziekmakende culturen en onwerkbare structuren. Zeer welkom in logge, ambtelijke organisaties waar politiek een grote rol speelt en een frisse wind hard nodig is.

Met mijn directe aanpak zorg ik voor assertieve en innovatieve teams, die zelf afrekenen met improductiviteit, verspilling en verzuim.



Effectiviteit is het vitale verschil dat ik met FFT voor je maak

Het begin is klein en eenvoudig: vraag hier mijn e-book aan.

Heb je vragen, wil je snel in contact komen? Vul dan het contactformulier hieronder in.